I skyltfönstret

25 Okt

IMG_5731Jag höll på att ramla av cykeln tidigare idag när jag åkte förbi Akademibokhandeln i Lund. I skyltfönstret, komplett med lapp om pris – och i gott sällskap – stod min och Mattias bok Husets hjärta! Ta-daa! Jag var tvungen att ta en bild, jag tror aldrig jag varit med om det tidigare, inte sedan jag flyttade till Lund för elva år sedan i alla fall.

Jenny på Jennys bibliotek gillar Husets hjärta och kallar den ”en Edgar Allan Poe fast för åldern 9-12 år och uppåt. — En riktigt snabbläst och mörk bok med spökvibbar och stark vänskap. Språket flyter på bra och är lämpat för ungdomar. — Jag skulle gärna läsa fler liknande böcker utav denna duo då bild och text kompletterar varandra väldigt väl.”

Ja, ett nytt manus ligger hos Lilla Piratförlaget, vi får se vad de tycker om det …