Ett fantastiskt jobb

3 Sep

hyllaJag har ett fantastiskt jobb. Tänk att bara gå in på Pocketshop och hitta inte bara en av mina böcker i hyllan utan två! På Pocketshop! Det är inte många som skriver för elvatolvåringar som kan skryta med det.

På lappen under Monsterskolan: trilogin står det ”Läbbig”. Under Som trolleri står det ”Nyhet”. Och det är den ju, det var faktiskt första gången jag ser den! Så det var lite speciellt att plocka ner den från hyllan och bläddra i den … Jag kunde inte låta bli.

Ja, det är ett fantastiskt jobb. Idag fick jag ett mejl från en elev som ville att jag skulle svara på några frågor till ett skolarbete. Hen längtade efter Mycket mer än en puss. Jag säger det igen: En jag inte känner längtar efter en bok som jag har skrivit. Det är ju inte klokt egentligen.

Det är ett ensamt jobb att skriva. Lite motigt ibland. Så att få sådana där uppmuntringar betyder mycket för mig. Kanske borde de inte göra det. Jag skriver ju för att jag vill skriva. Men det är så fint att se hur böckerna når fram, till Pocketshops hyllor, till elever som gör skolarbeten. Skolarbeten om mig, alltså. Galet!

3 svar to “Ett fantastiskt jobb”

  1. Annika Lundholm Moberg 09 september 2015 den 9:13 f m #

    Ja! Det är precis så fantastiskt som när någon jag inte känner berättar för mig att Mårten Melins son (som jag heller inte känner) har velat höra min bok Sven går på kalas varje kväll ;-D Underbart!

    • Mårten 09 september 2015 den 10:08 f m #

      Hej Annika! Ja, min dotter var under augusti månad helt besatt av din bok! Varje kväll i två veckor läste vi den … och när vi sedan åkte till Danmark och hittade boken på danska på biblioteket i Skagen var det bara att låna den igen … Jag vill tillägga att jag hade inget emot att läsa den om och om igen, så bra bok!

      • Anonym 09 september 2015 den 4:31 e m #

        Jasså var det din dotter? Härligt att höra i allafall, det är så himla roligt att få de där vittnesmålen från barn och föräldrar, vad barnen har sagt, vad de har gillat mest osv. Tänk att någon därute sitter och läser en bok som jag gjort, det känns overkligt 😀 Tyckte det var befriande att läsa på din blogg att du fortfarande kände likadant fastän du skrivit så många!

Kommentarer är stängda.