Nummer två

29 Apr

Just nu skriver jag på en uppföljare till en bok som inte kommit ännu.

Till slut kom de fram. Han med mobilen höll fram den.
– Är det här du?
”Pojken från ingenstans” stod det ovanför fotografiet på mig. ”Känner du igen honom?” stod det under. Det måste vara bilden som poliserna tog.
Niki hade sagt att poliserna försökt hitta någon som kände mig, men misslyckats.
– Nå, är det du på bilden?
Jag skakade på huvudet.
Då grabbade den ena av killarna tag i min tröja.
Jag vände mig om och stirrade på honom. Killen släppte mig direkt.

Mycket roligt projekt! Meningen är att bok 1 ska komma i januari 2025 på Nypon, och bok 2 i augusti. Ritar gör … Nej, jag väntar med att avslöja det. Men finfint blir det!

Nästa vecka kommer äntligen Spöksystrar Samlingsvolym: Bok 1 till 5 i nytryck igen. Med orange logga istället för glitter. Blir intressant att se hur det ser ut!