The Olsson Trilogy

3 Maj
Foto: Mattias Olsson

Idag har Mattias Olsson börjat illustrera vår tredje bok tillsammans: Skogens slut. Mattias var vänlig nog att skicka bilden ovanför. Det ska bli så spännande att se Mattias bilder till den här!

Min räddare knuffade in mig i stugan och stängde bakom oss, vred om låset. Sekunden efter slog något tungt mot dörren.
”Lugn, den kan inte komma in.”
Om det stämde var jag räddad. Åtminstone för stunden. Jag hulkade till.
Men kallt var det fortfarande. Och mörkt. Plus att jag var instängd med någon som stormen därute tydligen inte påverkade det minsta. Och som inte verkade skrämmas särskilt mycket av den där svarta, otäcka.

Det blir min och Mattias tredje bok tillsammans, efter Husets hjärta och Gravens gåta. Böckerna kan närmast beskrivas som skräckbilderböcker för mellanstadiebarnen. Med Mattias otroligt snygga (och många!) bilder blir böckerna både konstnärliga och lättlästa. Vår redaktör Klara Bjelkenäs har gjort ett fint jobb med att styra upp texten! Den nya boken blir den längsta hittills och kommer någon gång under 2022, på Lilla Piratförlaget.