Liksom helt magisk säljtext

31 Okt

Liksom_C1Nu ligger Liksom helt magiskt nätbokhandlarnas sidor, då känns det lite på riktigt. Komplett med en spännande (hoppas jag) säljtext och allt. Boken kommer inte förrän i januari, men går till tryck redan den här veckan. Jag har korrläst den för sista gången och är riktigt, riktigt nöjd med resultatet. Jag skriver gärna fler novellsamlingar om jag får, jag är lite inne på en bok med bara spökhistorier. Och så blir det ett efterord, det är första gången jag skriver ett sådant. Men det passade bra eftersom boken ändå är så uppdelad med de tolv novellerna:

När jag läser vad jag skrivit i den här boken (och i många av mina andra böcker) inser jag att jag har snott hur mycket som helst från Spider-Man. För mina berättelser är också en blandning av övernaturligt (folk går ju inte runt med spindelkrafter) och verklighet (men de har det lite jobbigt med kärleken ibland, i riktiga städer).

Ja, då är det bara att vänta tills den kommer. Får väl sätta igång med nästa spöknovell så länge …