Att begrava en vampyr

23 Maj
Omslag: Lina Neidestam

Det börjar närma sig utgivningsdag för nyutgåvan av Pixis bok, den 28 juni är det dags. Men just nu håller jag på att korrläsa uppföljaren Hetta som kommer en och en halv månad senare, den 16 augusti.

Min redaktör Maria Svedberg på Happy Book upptäckte att manuset för Hetta saknade kapitelnamn. Jag brukar inte namnge kapitel nuförtiden, men eftersom de tidigare böckerna om Skogsbingelskolan har det tyckte både Maria och jag att det var en bra idé att ha det även här. Så här blev de:

Rök
Ingen vanlig människa
Framme
Kors
Coolt
Gudar, människor och … Adam?!
Att begrava en vampyr
Helvete
Fire and ice
Framsteg
Kändis i klassen
Nora
Bara en promenad
Bränd
Inte särskilt mytologisk
Het

Boken innehåller också en prolog och en epilog, epilogen är nyskriven men prologen är novellen Fast i Midgård från Typ helt övernaturligt/Helt fantastiskt. Jag hoppas att de som gillat de tidigare böckerna om Skogsbingelskolan ska tycka Hetta är en värdig uppföljare!