Höstens alla nypon

14 Aug

nyponhost2018Kanske inte alla, men mina! Min förläggare Sara skickade dem till mig idag tillsammans med Nypon förlags tjocka katalog:
Så sjukt kär på somaliska (tillsammans med Helena Bergendahl)
• Mininypon: Vera är en riktig häxa (tillsammans med Jonas Anderson)
• Mininypon: Spökjakten (tillsammans med Johanna Kristiansson)
Den nya mobilen (omslag av Louise Bååth)
Bodils nya frisyr (tillsammans med Maria Borgelöv)

Så sjukt kär finns nu på sju språk! Det är häftigt tycker jag och riktigt användbart i skolan. Mininyponen är förenklade versioner av tidigare böcker i vykortsstorlek. De är riktigt gulliga … Bodil blir det fler böcker med, fyra är redan skrivna och jag hoppas jag får göra fler. Spökjakten har förresten fått en BTJ-recension, Agneta Warheim skriver att ”Boken är lättläst, med mycket dialog och både spännande och humoristisk trots det lilla formatet. Spökjakten kan läsas högt för yngre barn och är utmärkt läsning för nybörjaren och kan stimulera läsintresset.”

Samtliga böcker finns att köpa nu, både digitalt och i pappersformat.