Tänkvärt och klurigt

6 Nov

katalogerDet är knappt vinter än men Rabén & Sjögrens vårkatalog har redan kommit, och där får jag och Hanna Granlund och våra Spöksystrar en helsida. Fint va? Spöktivolit kommer i april. I sommarkatalogen kommer jag ha tre böcker med, två av dem tillsammans med Jimmy Wallin. Dem berättar jag mer om längre fram.

Under förlagskatalogen på bilden ligger Barn- och ungdomsbokskatalogen, Statens kulturråds urval av årets utgivning. Jag har två titlar med, Inatt jag drömde samt Pappa, jag är hungrig! illustrerad av Jonas Anderson. ”Tänkvärt och klurigt”, skriver Per Israelsson om den senare. Beställ ett eget ex eller ladda ner på Kulturrådets webbsida.

Kommentera

