Spöktivolit har ett omslag

13 Okt

IMG_6226I veckan deltog jag i Rabén & Sjögrens Läslust-turné som besöker ett antal platser i Sverige och presenterar nya böcker för skolpersonal. I Malmö och Helsingborg delade jag scen med Elias Våhlund (som skriver Handbok för superhjältar-böckerna), Emi Gunér (som skriver böckerna om Nina) och Lena Lilleste (som skriver deckare för barn). Josefin Svenske från förlaget och projektledare Jessica Granström var också med. Väldigt trevligt och som jag förstod det uppskattat av publiken. Roligt också att träffa nya och gamla ansikten, Lena och jag var på Eriksson & Lindgren samtidigt och är stallkamrater både på Rabén & Sjögren och på Nypon. På bilden visar Elias och Agnes Våhlund Agnes fina dedikation till min yngsta dotter. Superfint!

29705072_O_1Själv pratade jag om Spöksystrar i allmänhet och senaste delen Den fruktansvärda hämnden i synnerhet. Och apropå Spöksystrar kan jag visa upp Hanna Granlunds snygga omslag till bok nummer fem: Spöktivolit! Kommer i april! Ni ser väl dödskallen …?

På söndag är det dags för Hudiksvall igen och poesiskrivande med femmor där. Det ser jag fram emot!

