Sveriges sextionde mest utlånade

6 Okt

IMG_6033Igår gjorde jag något som jag nog aldrig gjort förut: Jag hade ett författarbesök tillsammans med en illustratör, närmare bestämt Jimmy Wallin! Vi besökte Boksnackarna på Lunds stadsbibliotek. Det är en biblioteksklubb för 7-9-åringar, och vi pratade om ett kommande projekt – som jag fortfarande inte vet om jag får prata om, haha – och sedan ritade vi monster! Barnen kom på hur många roliga monster som helst! Jimmy också, det är hans alster på bilden.

IMG_6040Sedan lyckades jag hitta Akademibokhandelns tidning Läs! Om barns läsning och där är det en intervju med mig. Det är förstås ett roligt sammanhang att vara med i och viktigt att prata om barns läsning, men någon gång hoppas jag på en intervju där jag får prata om mina böcker … Jag undrar om det inte är det mest läsfrämjande, att vi författare pratar om våra författarskap. När läste någon till exempel en intervju med Martin Widmark som handlar om det?

Apropå Martin så ligger han överst på Topp 200-listan över de mest utlånade författarna i Sverige 2016 för jag vet inte vilket år i rad. Imponerande! Själv ligger jag på plats 60, det är inte dåligt det heller!

