Inget annat än lysande, men

18 Sep

29703252_o_1Andreas Palmaer (som också är författare) recenserar Inatt jag drömde i Dagens nyheter:
”Mårten Melins idé är inget annat än lysande, och de inledande kapitlen […] är sinnesutvidgande. Men att börja med ett crescendo är riskabelt. Resten av boken måste hålla samma nivå. Mårten Melin verkar märka det själv, det är som att han försöker räta upp en vältande cykel genom att trampa snabbare.”

Blandad kritik alltså, men hey, jag är så nöjd att få en recension i DN! Det är annars väldigt tyst om mina (och andras) barnböcker i media nuförtiden, även i bloggvärlden. Så jag tackar och tar emot, bugar och bockar:
”Det blir tyvärr rörigt snarare än spännande. Som helhet har boken alltså brister, men om man fick drömma om ett Augustpris för bästa inledning skulle jag nominera ”Inatt jag drömde”.”

Recensionen publicerades i lördags och kan också läsas här. Tack Moa för tipset!

