All denna väntan

21 Jun

Det är mycket väntan i jobbet som författare. Nej, inte väntan på inspiration, det är bara att sätta sig vid skrivbordet och skriva … Utan på svar om inskickade manus! Jag har just nu tre manus på tre olika förlag, och jag har blivit lovad svar från alla innan veckan är slut. Ett svar fick jag idag, men eftersom jag redan skickat in manuset igen med ändringsförslag (svaret var inte förutsättningslöst positivt) så väntar jag återigen på replik angående det.

Samtidigt fortskrider arbetet med min hemliga roman. Men kanske inte så fort som jag velat eftersom jag väntar på de där svaren. Kanske har det kommit något nu? Ska bara kolla …

PS. Bra program för att inte gå in och kolla mejlen hela tiden och därmed kunna koncentrera sig bättre (tack Mattias för tipset):
https://selfcontrolapp.com/

Det var pappa. Han satte en hand på min axel.
”Du får förlåta mamma. Du vet att du är det käraste hon har.”
”Och du”, sa jag fast jag visste att det inte var sant.
Pappa visste det förstås också.
”Visst”, sa han. ”Men om det hände något med dig, skulle hon gå sönder.”
”Men jag kan simma. Jag kan …”
”Jag vet det, min son.”
Han såg upp mot himlen.
”Det är verkligen hett.”

Ett svar to “All denna väntan”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Glad sommar! | Mårten Melin - 24 juni 2017

    […] just det, hur det gick för svaren jag väntade på? Det blev ett nej, ett kanske och så ett svar som låter vänta lite till på sig. Men jag hyser […]

Kommentarer inaktiverade.

