Inatt jag drömde idag

5 Jun

IMG_4538Nu har jag fått hem Inatt jag drömde (tack, Cecilia!) och den ser finfin ut, med rosa glitter och allt! Emma Adbåge och Richard Gustafsson har gjort ett prima jobb som vanligt. ”Kasten är tvära och man får nästan hålla andan av spänning”, skrev BTJ-häftet och vi får se om fler håller med.

I fredags hade jag terminens sista författarbesök, på Skrivpedagogutbildningen på Skurups folkhögskola som jag själv gick för snart tio år sedan. Det är roligt att träffa vuxna emellanåt och det här besöket var inget undantag, med flera bekanta ansikten bland eleverna.

De sista tre veckorna innan jag tar semester arbetar jag med ett hemligt romanprojekt, olikt allt annat jag gjort tidigare. Men förhoppningvis kommer ni känna igen er. Spännande är det i alla fall.

Jag hade en bror. Han ligger därnere. En som jag. Stannad i tiden.
Mamma tror att vi var identiska, pappa också.
Om jag dog nu skulle jag också stanna i tiden. Allt det som kommer att hända skulle aldrig hända.
Jag skulle aldrig bli den jag blir.

2 svar to “Inatt jag drömde idag”

  1. Ann-Charlotte 05 juni 2017 den 9:49 e m #

    Kul att ses – absolut! ☺ Låter som ett spännande projekt. Jag ska samla ihop lösa trådar efter en stressig vår, sedan semester!

    • Mårten 05 juni 2017 den 9:55 e m #

      Ja, jättekul! Lycka till med ihopsamlandet, så ligger allt klart för att köra i höst! 🙂

Kommentarer inaktiverade.

