Max VII

25 Apr

Inte_vara_utan_C1Jag har skrivit ett nytt manus om Max, som jag tidigare gjort sex lättlästa böcker om. Det har hänt en sak är en direkt fortsättning på Inte vara utan som Nypon gav ut 2014, men jag tror den går att läsa fristående också.

Jag undrar förstås vad som har hänt. På natten drömmer jag att Danni sitter på huk framför toaletten och spyr och spyr. Till slut är hon bara som en tom och skrynklig ballong.
Jag vaknar kallsvettig.
Dagen efter känns otroligt lång, trots att vi slutar lite tidigare än vi brukar.
Jag säger hejdå till Iga och Kevin. Min morbror kör mig till tåget.
Vad är det Danni ska berätta? Snart får jag veta.

Den här gången har jag skickat manuset till Nypons systerförlag Vilja, eftersom temat kanske är lite mer vuxet. Planen är två böcker till.

