Mårten på marsturné

31 Mar

gritetwas_vielcappuchinohamburgparlorspoksysterbox

Ja, det känns lite som om jag varit på turné, först i Leipzig förra veckan och så Göteborg den här.

I Leipzig deltog jag i Nordisches Forums program med nordiska författare. Jag och formidabla Grit Thunemann från Sveriges ambassad i Berlin pratade och läste ur Viel mehr als ein Kuss både på stadens stora bokmässa och på biblioteket i Südvorstadt. Jag hälsade också på Klett Kinderbuch som gett ut boken, de håller till i en stor, gul villa just i Leipzig och där träffade jag en massa trevliga människor.

I Göteborg var det den årliga litteraturveckan, över femtio författare som höll i femhundra författarbesök på samma vecka. Jag träffade bland annat mina största fans, Emma och Alice …!

Spöksystrar 3 har trillat ner genom brevinkastet, tack för det, Sofia! Den är så klart himla fin och kommer gå att köpa i april någon gång.

Idag ska jag skriva ett par fakturor, och kanske blir det lite skrivtid också. Jag hoppas det!

