By the power of Grayskull

31 Jan

IMG_3487.JPGEtt av mina intressen är att samla på gamla leksaker. Sånt jag hade när jag var liten, och sånt jag inte hade men hemskt gärna ville ha.

Jag var lite i äldsta laget när Masters of the Universe kom, åtminstone för att hinna bygga upp en ordentlig samling. Men jag tyckte att Skeletor var en riktigt cool figur, med sitt dödskalleansikte. Jag kommer också ihåg att jag stod och höll i det stora Grayskull-slottet på Stor & Liten i Gallerian i Stockholm och höll på att köpa det … men insåg att jag nog inte skulle leka så mycket med det, så jag ställde tillbaka det.

Just nu i januari har jag fått ihop en komplett samling av de första figurer och lekset som kom 1982. 35 år tog det!

Vill man veta mer om Masters of the Universe-leksakerna rekommenderar jag den informativa webbsidan Battle Ram.

