Inatt jag drömde – the novel

30 Jan

29703252_o_1Nu ligger Inatt jag drömde ute på Bokus. Emma Adbåge och Richard Gustafsson har gjort omslaget, och visst är det fint? I Liksom helt magiskt finns en novell med samma namn, och den bildar romanens två första kapitel. Sedan följer elva kapitel till …

Min kropp satte igång före hjärnan. Jag stötte i Fredrik när jag sprang förbi honom.
”Hallå!” ropade han.
Aldrig har jag sprungit uppför en trappa så fort.
Hade det varit en film skulle jag stannat högst upp och med lugn röst säga:
Jag ska hämta tillbaka er dotter. Det svär jag på.
Men det här var ingen film. Det var en jävla mardröm.

På mina författarbesök pratar jag ibland om att roman heter novel på engelska, det är ju lite förvirrande. Men det var roligt att skriva vidare på den här novellen. Jag var själv så nyfiken på vad som skulle hända! Boken kommer i juni på Rabén & Sjögren.

