Maja igen

17 Jan

forstagangen_C1Manuset till ungdomsboken (eller om det är för unga vuxna?) är klart, tror jag. Berättare är Maja från Första gången.

Hur gick det här till? Igår var världens bästa kväll. Och nu går jag här.
Det börjar regna. Men det känns bra att det gör det. Himlen gråter med mig. Fast jag vet inte om jag är mest ledsen. Eller arg.
Mobilen blippar till. Det är Fille.
Vi måste prata, skriver han.
Vadå vi? tänker jag. Han måste prata! Han måste berätta varför han beter sig som en knäppskalle.
Jag är på väg hem, skriver jag. Kom när du plinkat klart.
Det där sista är lite onödigt. Men Fille svarar:

Jag är där om tio minuter.

Jag har lagt in vårens nya nyponböcker bland mina böcker här på webbsidan. Där går det att läsa utdrag ur BTJ:s (positiva!) omdömen om böckerna.

 

