Arbetsåret är igång

13 Jan

januaribockerJag har inlett det nya arbetsåret med att skriva på en ny ungdomsbok åt Nypon. Boken tänkte jag kalla Serum som en liten hyllning till tidskriften med samma namn som startades av mig, Tomas Ekström och Tomas Åkerfeldt i Malmö 1999. (Den innehöll nyskriven poesi och prosa av mestadels s k oetablerade författare och kom ut i över 20 nummer. Boken har inget med tidskriften att göra, men det är en bra titel tycker jag!)

Igår kom förhandsexemplar av fyra Nypontitlar som precis har kommit eller snart gör det: Vera – en riktig häxa, Högsta vinsten, Växtattack! med Johanna Kristiansson och Pappa, jag är hungrig! med Jonas Anderson. Strax före jul fick jag också pocketen Lite mer än en kram, mycket mer än en puss som kommer på Rabén & Sjögren. Ser fina ut i soffan!

2 svar to “Arbetsåret är igång”

  1. Ann-Charlotte Ekensten 13 januari 2017 den 2:47 e m #

    Ser väldigt fint ut, grattis! Härlig känsla att få tumma på nya böcker, inget man tröttnar på 🙂

    • Mårten 13 januari 2017 den 3:20 e m #

      Nej, det är alltid en härlig känsla! Tack!

Kommentera

