Hand i hand

24 Okt

Jag har lämnat in ett nytt manus till Nypon som heter Hand i hand. Det låter kanske som en kärlekshistoria, men det är det inte. Och den har heller inget att göra med Magnus Ugglas låt med samma namn.

– Vilken tycker du är finast? sa Amena och höll fram två små plasthästar.
Den ena var gul, den andra var röd.
– De är lika fina, sa jag.
– Du måste välja en! sa hon.
Jag suckade, hällde upp mjölk i kastrullen.
– Den röda, sa jag.
– Men du tittade inte ens! sa Amena.
– Det gjorde jag visst.
– Nej, det gjorde du inte!
Åh! Vem brydde sig om två plasthästar? Jag gick fram till Amena, slet hästarna ur hennes händer. Låtsades titta noga på dem.
– Den röda är finast, sa jag sedan.
– Du har fel, den gula är finast.
– Nähä! sa jag.
– Joho! sa hon.

Om tre veckor vet jag om manuset går hem hos nyponen. Jag hoppas det!

 

 

