Barnbokskatalogen … och Ungdomsbokskatalogen

19 Okt

bild-2016-10-14-kl-13-23-2Nu har Barn- och ungdomsbokskatalogen 2016/2017 kommit, och den är riktigt snygg. Fiffigt också att lägga barnböcker åt ena hållet och ungdomsböcker åt andra, jag skulle tro att chansen att äldre barn och ungdomar öppnar katalogen då. Sedan kan man ju alltid diskutera om nioåringar är ungdomar, men … smart gjort ändå, tycker jag. Och bra förstås att Välkommen till Skogsbingelskolan highlightas (med en presentation av bästa Per Israelsson). Mina böcker Hoppa högt och Så sjukt kär (på arabiska) är också med. Och antologin Bara för dig på lågstadiet, fast den är från 2015.

skogsbingelDet enda jag har att invända är att jag saknar delar av årets höstutgivning, men de kommer kanske i nästa katalog. Som kan bli din (eller läsas på skärmen) här!

4 svar to “Barnbokskatalogen … och Ungdomsbokskatalogen”

  1. Janina 19 oktober 2016 den 1:00 e m #

    Kul! Och din fina diktbok ”Att vara eller inte vara” var med i ”New Swedish Books” från Kulturrådet också, såg jag. Flott!

    • Mårten 19 oktober 2016 den 1:20 e m #

      Ja, det var roligt. Också att se Noel ta ordentligt plats i den här katalogen!

  2. Ann-Charlotte Ekensten 19 oktober 2016 den 1:18 e m #

    Jag fick också känslan av att det mest var vårutgivna böcker i katalogen, intressant att även du noterade det. Då var det inte bara min avund som spökade …😉

    • Mårten 19 oktober 2016 den 1:21 e m #

      Nä, det var mycket jag saknade. Några höstböcker var med men inte så många tror jag. De kommer nästa år!

Kommentarer inaktiverade.

