Bokfrukost

7 Okt

IMG_2149.JPGIgår var jag på blixtvisit i Stockholm (i sex timmar!) och anledningen var att Rabén & Sjögren anordnade bokfrukost för bokbloggare, bokhandlare, journalister och andra intresserade.

Det var kommunikationsansvariga Erika Bjurlings allra första bokfrukost, men det märktes inte alls för hon skötte det verkligen galant. Förutom jag var det Mårten Sandén (fjärde bokfrukosten tillsammans), Sarah Sheppard (bilden), Sara Bergmark Elfgren, Maria Fröhlich, Jonas Lindén och Johanna Westman som pratade om nyutkomna böcker. (Jag, Sara och Maria hann prata lite Ms. Marvel också!) Jag presenterade Att vara eller inte vara samt Spöksystrar-böckerna och läste lite högt också. Det första som hände var att mikrofonerna ramlade ner från bordet och slutade fungera, men det blev bra ändå hoppas jag!

Jag passade också på att pitcha min hemliga Astrid Lindgren coffee table bok-idé för min förläggare Cecilia samt hade möte med min andra förläggare Sofia. Som om det inte var nog hann jag också äta lunch med Janina Kastevik. Janina skriver jättebra böcker och är just nu tjänstledig så hon kan skriva ännu mer = toppen!

Sedan tog jag tåget hem igen och passade under resans gång på att redigera vårens Nypontitlar. Ibland hinner jag med mycket på en dag! Idag har jag i alla fall hunnit blogga …

2 svar to “Bokfrukost”

  1. Mårten Sandén 09 oktober 2016 den 8:15 e m #

    Trevligt att ses, Mårten M. Short, but sweet! Mårten S

    • Mårten 10 oktober 2016 den 6:54 e m #

      Verkligen, Mårten!

Kommentarer inaktiverade.

