Årets bokslut

12 Sep

img_1844Nu har jag fått hem hela årets produktion: totalt blev det i år elva böcker! (Och dessutom sex översättningar, de syns längst ner i bilden.) Jag förstår ärligt talat inte själv när jag har hunnit skriva allt det här. Att det för första gången sedan 2009 saknas en fullängdsroman för mellanåldern hoppas jag är ursäktat. Nästa år kommer det en!

Det handlar ju inte bara om att jag ska skriva de här böckerna, det ska också finnas förlag som vill satsa på dem. Och tecknare som vill illustrera dem.  Så tack till Rabén & Sjögren, Nypon förlag och BonnierCarlsen: det är toppen att ge ut böcker hos er! Och till illustratörerna: tack för alla härliga samarbeten. Vilka fina böcker det blev!

Till alla skol- och barnbibliotekarier som talar så väl om böckerna och lånar ut dem: Stort tack till er också!

