I väntan på systrarna

6 Sep

29698121_O_1Sofia på Rabén & Sjögren har skickat de två första Spöksystrar-böckerna och jag får erkänna så här strax efter lunchtid att jag sitter och väntar på brevbäraren … Det ska verkligen bli roligt att se dem!

I väntan på det läser jag lite om vad som skrivs om Att vara eller inte vara. Christina på Biblioteksbubbel skriver: ”Mårten Melin är i mitt tycke den okrönte kungen vad gäller dikter för barn- och unga. Hans dikter är skenbart enkla, ofta med en twist och ibland även en skvätt humor. Ämnena i hans dikter är viktiga och berör på djupet. Jag arbetar gärna med hans dikter tillsammans med barn och unga i olika åldrar.
Diktsamlingen som nyss givits ut heter Att vara eller inte vara, dikter om dig och är precis lika bra som många av hans tidigare.”

Och Paula Högström på Prickiga Paula gillar också boken: ”Tur än en gång att Mårten Melin finns! Nu har han gett ut en ny diktsamling som heter Att vara eller inte vara dikter för dig. Vardagsnära dikter om känslor, att höra till, känna sig ensam. Dikter att känna igen sig i både om man är tio och trettiofem. Vänskap och kärlek. Dikter att läsa och hitta tröst hos. Dikter att plocka upp i klassrum och utgå ifrån i samtal om sådant som är svårt.”

Roligt att läsa så klart. Jag har … Vänta, var det brevinkastet som slamrade till? Hörni, vi hörs …

