Tunga priser

25 Aug

prisMin vän Jonas Anderson har varit på besök i Lund, vi har tillsammans med vår redaktör Carina Gabrielsson Edling pratat om kommande Pappa, jag är hungrig! Det blir en finfin bok med ett omslag som påminner om det till Pappa, var är du? men mer skrämmande …! På Nypon förlag i januari.

Apropå Nypon besökte Jonas, Carina och jag igår deras nya tjusiga kontor i centrala Helsingborg. Och idag hälsade jag på i filialen i Stockholm! Där var det inte lika stort, men litet och mysigt. Sedan tog jag tunnelbanan till Radiohuset där Doreen Kanter och Frida Derwinger lät mig hålla i pokalerna som radiopjäsen Som trolleri tog hem i New York i somras. De var tunga! Min gamla kompis Malin Axelsson kom förbi och hälsade, vi var båda medlemmar i poesigruppen Brinnande blommor i början av 90-talet. Malin är numera chef för Sveriges Radio Drama och även författare.

Tavlan på bilden är förresten signerad Isaac Grünewald, det är ju inte det sämsta att ha på sitt arbetsrum …

Imorgon deltar jag i Sigtuna Litteraturfestivals skolprogram innan jag åker hem till Skåne igen.

2 svar to “Tunga priser”

  1. Anonym 06 september 2016 den 10:23 f m #

    Du är bäst Mårten!

    • Mårten 06 september 2016 den 1:34 e m #

      Meh! Tack!

Kommentarer inaktiverade.

