Det skulle varit Västerås

29 Feb

affisch_vasterasJag har varit på premiären av Det skulle varit jag på Västmanlands teater och det var en jättefin föreställning som blandade teater, dans och poesi. Extra roligt var förstås att de flesta dikter var från mina böcker.  Jag är så glad att mellanstadiebarn i Västmanland kommer att få se den här dansteatern regisserad av Birgitta Egerbladh och kunde bara önska att alla andra också fick. Tack till alla medverkande och till Ulrika och Kajsa som såg till att jag fick komma och titta!

De dikter som var med i föreställningen om jag minns rätt var:
Från Ett värmeljus i din skalle:
• Fullträff
Från Jag är världen:
• En klass, tjugosju önskningar
Från Jag är ett litet liv:
• Pussel
• Jag lovade
• Förlåt
• Tillsammans
• Tror du jag bryr mig
• Hon är inte hemma
• Mörkt

Att få sina dikter lästa av riktiga skådespelare är en upplevelse som jag unnar alla poeter! Här kan du se en liten film från repetitionerna av Det skulle varit jag.

kartong_seriebokNär jag kom hem låg Välkommen till Skogsbingelskolan på hallmattan. Det är alltså serieboken som jag gjort med Joakim Gunnarsson och den ser himla bra ut. Ska bli roligt att se hur den blir mottagen. Efter att ha skrivit över tusen sidor Bamse mellan 2002 och 2009 är det kalas att ha skrivit ett seriealbum med mina egna figurer.

Nu ska jag se över manus tre och fyra om spöksystrarna. Sofia på Rabén & Sjögren gillade dem så jag räknar kallt med att de kommer under 2017.

