Etwas mehr von Etwas mehr als Kuscheln

19 Feb

etwas-mehr-als-kuschelnEfter fyra dagars författarbesök i Ystad sitter jag idag hemma och korrläser, fakturerar, korrläser ännu mer, fakturerar ännu mer … Och bloggar! Jag vet att en del författare lägger sina författarbesök i klump för att få oavbruten tid till att skriva, men jag trivs bra med blandningen och tycker jag har hittat en bra balans med ungefär 50 dagar per år med olika sorters besök. Och jag känner verkligen att jag ger eleverna något när jag träffar dem, och de i sin tur ger mig idéer, inspiration och kritik. Värdefullt för en ensamjobbande författare!

Nu går det att provläsa Etwas mehr als Kuscheln på webben och se hela omslaget ordentligt. Det har förresten Florian v. Wissel på hoop-de-la design gjort. Översättningen står Stefan Pluschkat för och förlaget är Klett Kinderbuch i Leipzig. Det är min andra bok på tyska efter Amor anfaller! Och mycket roligt förstås att bli översatt till ett språk som många läser.

