Pangstart

12 Jan

Så var det 2016 och ett nytt arbetsår är igång: jag har fyra manus liggande på förlag, ett av dem skickade jag så sent som idag:

Platt (bilderboksmanus, Rabén & Sjögren)
Om du går vilse på stan (pixiboksmanus med Minna Melin, BonnierCarlsen)
Högsta vinsten (tredje Agilityboken, Nypon)
Inatt jag drömde (roman, Rabén & Sjögren)

Jag hoppas att åtminstone något av dem blir en bok … Idag har jag också fått se Hanna Granlunds skisser till mina två höstböcker Flickan på kyrkogården och Ett spöke i klassen och det ser himla bra ut! Det blir Hannas första barnböcker av väldigt många, tro mig.

Författarbesöken börjar nästa vecka med ett besök i Kävlinge. Och härnäst vid skrivbordet blir det två manus till för Hanna att illustrera, sedan ska jag skriva en riktig superhjältehistoria. Det ser jag fram emot!

PS. Här är Hanna Granlunds egen webbsida med många fina bilder.

