När 2015 snart blir 2016

15 Dec

jegerlove_C1Arbetsåret går mot sitt slut och det har hänt trevliga saker så här i elfte timmen. Jag har precis skickat in påskrivna kontrakt på två av nästa års böcker på Rabén & Sjögren, diktsamlingen Att vara eller inte vara samt novellsamlingen Typ helt övernaturligt. Hela fem böcker på Rabén & Sjögren blir det nästa år, och lika många på Nypon! Och så pixiboken på BonnierCarlsen, det blir elva böcker totalt. Redan nu vet jag också att Växtskräck! kommer våren 2017 på Nypon, liksom Pappa, jag är hungrig! som nu är antagen. Den sistnämnda är uppföljaren till Pappa, var är du? och illustreras förstås av eminente Jonas Anderson. Det blir vår tionde bok ihop.

Jag har också fått stipendium från Författarnas kopieringsfond och det gör ingenting. Så kommer den danska versionen av Jag är Love i dagarna, den polska Som trolleri dröjer till nästa år, liksom de tyska och polska utgåvorna av Lite mer än en kram. Mycket att se fram emot, alltså!

I år har det också hänt en hel del. Det har blivit fem publicerade böcker, två pocketar plus att jag medverkat i två antologier. Radioföljetongen baserad på Som trolleri har gått i Sveriges radio och fått fin kritik. Jag har också gjort en massa författarbesök i skolor runt om i Sverige, det är så roligt att träffa alla som läst mina böcker. Och så har jag skrivit! Manuset till en roman ligger och väntar på redigering och jag är i startgroparna för nästa, liksom för tre kortare böcker. Det låter faktiskt som att jag förtjänar lite ledigt just nu …

God jul och gott nytt år!

2 svar to “När 2015 snart blir 2016”

  1. Forfattarfar 17 december 2015 den 11:44 f m #

    Puh!! Du förtjänar verkligen ledigheten!
    FF & FM

    • Mårten 18 december 2015 den 9:16 f m #

      Tack för det!🙂

Kommentarer inaktiverade.

