The Lussebulle Tour

7 Dec

etwas-mehr-als-kuschelnDet här är omslaget till Etwas mehr als Kuscheln, den tyska versionen av Lite mer än en kram. Jag vet ännu inte vem som gjort det men gillar det verkligen. Boken kommer på tyska 18 mars 2016 och här går det att läsa lite mer om du kan tyska.

Uppföljaren Mycket mer än en kram har Carolina Landin skrivit om på sin blogg Carolina läser: ”Jag har sett hur det har smusslats med den här boken på biblioteket. — Och jag har haft barn som upprört kommit fram till mig med den här boken och sagt att ”den här boken hittade jag bland barnböckerna. Ska den verkligen stå där?” (och då har jag svarat att ”jepp, den ska stå bland barnböckerna, den är om sex och sånt men skriven för dig och andra i din ålder”). Det är en bok som märks. Och behövs. Bra! — Jag gillar den lika mycket som jag gillade Lite mer än en kram. — Om tonårsliv, helt enkelt, och på ett ärligt och bra sätt.”

Annars har jag varit på lussebulleblixtturné i Stockholm. Förutom möte med Barnboksakademin hälsade jag och Johanna Kristiansson på hos Stina Wirsén och Petrus Dahlin i deras ateljé, på KP, och på BonnierCarlsen och pixiboksredaktör Martin Harris. Vi åt lussebullar överallt! Sedan avvek jag till Riddarholmen och Rabén & Sjögren och var tvungen att avböja fler lussebullar … Det var härligt inspirerande att vara i Stockholm och träffa kollegor och förlagsfolk, det är ju ganska ensamt framför datorn annars. Känns som att jag har en massa böcker att skriva nu!

Jag har korrläst Välkommen till Skogsbingelskolan också, det blir en himla fin bok. Lyllos er som får läsa den i mars, för då kommer den!

