Obefintliga miljöbeskrivningar

18 Nov

kpnov2015Förra veckan berättade skolbibliotekarien på min dotters skola att en elev i sexan kallat Mycket mer än en puss ”den bästa bok jag läst”. Och idag damp senaste KP ner på hallmattan med en recension av samma bok och, ja, det verkar inte vara den bästa bok som recensenten läst, snarare tvärtom: ”Den här storyn är varken kreativ eller intressant att följa. Språket gör det svårt att leva sig in i berättelsen och miljöbeskrivningarna är obefintliga.”

Visst är det intressant att det handlar om samma bok, att två 12-åringar kan tycka så olika? Det har förstås att göra med var man befinner sig i livet, men jag hoppas ingen läser Mycket mer än en puss för miljöbeskrivningarnas skull …

En överkryssad KP är ju ett riktigt, riktigt dåligt betyg. Blir jag ledsen? Tja, lite tråkigt är det, men har man som jag gett ut 49 böcker kommer man förr eller senare råka ut för en sågning. Och det här är inte första gången.

Jag jagar fortfarande betyget KP KP, för då har jag haft allt från fem KP till en överkryssad. Hur många kan skryta med det, tro?

Ett svar to “Obefintliga miljöbeskrivningar”

  1. Boktjuven Ingerun 19 november 2015 den 6:09 e m #

    Det måste vara otroligt få. Go for it!!!🙂

Kommentarer inaktiverade.

