Köp inte den här

18 Nov
Bild 2015-11-18 kl. 12.47 #2Idag kom en ny bok på posten … men köp den inte! Den är jättedyr och allt går att läsa här på bloggen ändå. Det är nämligen Bloggbok volym 4 med mina blogginlägg från 2014 och halva 2015. Det är bara för mig själv jag samlar inläggen, det blir lite som en arbetsdagbok. Och ganska kul att bläddra igenom när skrivandet går lite trögt … Uppmuntrande för det mesta!

Jag har skrivit igenom hela Inatt jag drömde vilket långt ifrån betyder att manuset är klart. Jag har skrivit ut alla sidor och nu återstår att läsa igenom, redigera och avgöra om det håller. För det har jag aldrig en aning om när jag skrivit klart, konstigt nog. Eller så är det inte alls konstigt, det är lätt att bli blind inför sin egen text. Jag låter det ligga till nästa vecka och ser om tiden är mogen för redigeringen då.

Så vad ska jag göra under tiden? Få se nu …

