Från Göteborg till Lund

28 Sep

jujjamoa katalog katarina torsten_jonas jimmyjoakimjohannakpceciliaÅrets Bok & bibliotek blev precis så där bra som jag hoppades att den skulle bli. Och intensiv! Så roligt med alla som kom och lyssnade på seminarierna, så roligt med alla som kom fram och tackade för mina böcker, så roligt med alla kollegor och förlagsmänniskor som såg glada ut när de såg mig. Tack för alla intressanta samtal och böcker och besked, och för ginåtonicen, Karl!

Ovan: Jujja Wieslander pratar med Moa Brunnberg, Barnbokskatalogen (när hade jag senast bara en bok med?), jag och Katarina Genar, Torsten Bengtsson och Jonas Anderson, inte mindre än tre illustratörer på samma bild som jag samarbetar med: Jimmy Wallin, Joakim Gunnarsson och Johanna Kristiansson, jag och Lukas Björkman (och Josefin Auers KP-knapp) samt jag och Cecilia Knutsson som jag hade tre finfina programpunkter med.

Ny bokserie på Rabén & Sjögren om ett år kommer bli hur fin som helst tack vare än så länge hemlig illustratör. Och Mycket mer än en puss kommer liksom Lite mer än en kram på polska. Puss har recensionsdag idag vilket betyder att det bland bokbloggarna har börjat dyka upp recensioner. Jag återkommer till dem!

Annars känns det fint att sitta framför datorn igen och skriva på min roman. Skulle tro att en dryg tredjedel är klar så det är bara att fortsätta …

