Spooky spooky

11 Sep

IMG_8823Vad är nu det här för något? Jo, det är Emma Adbåge som skissar på omslaget till Typ helt övernaturligt: 12 berättelser till, uppföljaren till min novellsamling Liksom helt magiskt som kom förra året. Enligt planerna ska Typ helt övernaturligt komma i maj och titeln är inte bara arbetstitel längre, det är bestämt att boken verkligen ska heta så.

Omslaget blir något alldeles speciellt, det påminner om det förra med småbilder (ett av spökena här kommer säkert leta sig in) men samtidigt blir det väldigt annorlunda.

I veckan har jag färgkorrat sidor ur min och Joakim Gunnarssons seriebok Välkommen till Skogsbingelskolan, jag har sett Johanna Kristianssons skisser till Varulvsspaning! och ett väldigt gulligt omslagsförslag till Emma och Måns. Det är mycket spännande så klart att få ta del av illustrationer och omslag till mina kommande böcker. Och fantastiskt att få arbeta med så många duktiga människor!

