Mingel bara för dig

26 Aug

InbjudanbaraFörfattare är ett ensamt yrke, och det kan ju vara både skönt och lite jobbigt. Men igår fick jag mingla loss ordentligt på jobbet, det var sensommarmingel och bokprat kring antologierna Bara för dig på lågstadiet och Bara för dig på mellanstadiet på Rabén & Sjögren. Jag och Jeanette Milde deltar med två bidrag i boken för lågstadiet, Jeanette har gjort de fina omslagen på böckerna också. Och det var absolut värt en blixtvisit till huvudstaden när man får träffa en massa trevliga författare, illustratörer, förlagsfolk och lärare, både nya och gamla ansikten.

Alla på plats som medverkar i böckerna fick prata en liten stund, jag passade på att läsa Lena Sjöbergs fantastiska dikt Du och jag. Jag kan varmt rekommendera böckerna, inte bara för att jag är med i den ena (haha), utan för att de fungerar som smakprov till olika författare och ger ett fint tvärsnitt på ny litteratur för barn. Och för att de innnehåller bra berättelser!

barafordigkreatorerPå bilden ser ni från vänster Jenny Jägerfeld, Kristian Hallberg, Lisa Bjärbo, Janina Kastevik, Jeanette Milde, Helena Willis, Johan Unenge och Pelle Forshed. Janina har också skrivit om kvällen på sin blogg Bläddra! Bläddra! och även Jeanette på sin blogg. Av min redaktör Cina fick jag också ett dagsfärskt exemplar av Mycket mer än en puss som kommer nästa månad. Den ser fin ut.

2 svar to “Mingel bara för dig”

  1. Janina Kastevik 26 augusti 2015 den 8:14 e m #

    Tack för igår Mårten, det var jätteroligt att träffa dig! Och stort tack igen för boken. Kram

    • Mårten 27 augusti 2015 den 10:34 f m #

      Tack själv, himla trevligt. Hälsa storasyrran!

Kommentarer inaktiverade.

