Många böcker framöver

30 Jun

pixibokUnder ett och samma år, 2013, gav jag ut tio böcker. Det trodde jag aldrig att jag skulle göra igen. Men det verkar bli lika många nästa år. I januari 2016 kommer Välkommen till Skogsbingelskolan på Rabén & Sjögren, min seriebok som jag gör med Joakim Gunnarsson. Samtidigt kommer fyra böcker på Nypon:
Varulvsspaning! (fjärde boken om Vanja och Livia, med illustrationer av Johanna Kristiansson)
Första gången (sista boken om Max)
Emma och Måns (hela serien om Måns och Emma ur Emmas perspektiv)
Hoppa högt (en ny serie om Meja som börjar träna agility)

I maj kommer antagligen min novellsamling med arbetstiteln Typ helt övernaturligt: 12 noveller till. Och under hösten förhoppningsvis följande böcker:
Springa snabbt (andra agilityboken som jag skickat in manus till)
Växtskräck! (femte boken om Vanja och Livia, så klart med illustrationer av Johanna Kristiansson)
Att vara eller inte vara (diktsamling på Rabén & Sjögren)
Flickan på kyrkogården (första boken i ny börja läsa-serie på Rabén & Sjögren)
Ett spöke i klassen (andra boken i samma serie, manus inskickat)
Om du går vilse i skogen (BonnierCarlsen)

Nej, jag ska inte byta förlag till BonnierCarlsen, men jag har alltid velat skriva en pixibok och nu har jag gjort det. Dock inte själv, utan tillsammans med min dotter Minna.

Dessutom ligger en fortsättning på Pappa, var är du? hos Nypon som de ska komma med ändringsförslag på. Och ett faktiskt antaget manus till en uppföljare till Hjälten och Vännen som ligger lite i limbo just nu. Ja, jösses, det är ju faktiskt fler än tio böcker.

Härnäst ska jag sätta igång med ett stort romanprojekt, det ska bli härligt att gräva ner sig i det. Så räkna med färre böcker under 2017 … Men först ska jag ha semester! Vi hörs igen kring skolstarten.

Trevlig sommar!

PS. Redan i höst kommer tre nya böcker. Det blir sammanlagt fem böcker under 2015, det är ju en del det också.

