Tio noveller

5 Jun

Just nu innehåller nya novellsamlingsmanuset tio noveller … Inklusive en remake på min korta berättelse Aldrig förlåt som Nypon gav ut men som inte finns i tryck längre. Men också Sommaren med Monika som blev klar idag:

Jag tog ett steg till. Jag tittade mot dörren. Den var öppen. Jag hörde teven därnere, Lia tittade på något barnprogram. Och så de vuxna som pratade, klirret när pappa plockade fram vinglasen.
Jag tittade tillbaka på Kia. Hon såg skitarg ut.
”Ska de dricka nu eller?”
Så la hon sig ner med huvudet på kudden och blundade. Nerifrån köket hördes en rejäl krasch.
”Det här är ju inte sant alltså!” ropade pappa.
Det lät som om det skulle bli en middag utan vin igen.
Kia låg där på sängen med slutna ögon. Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Jag harklade mig lite. Hon slog upp ögonen.
De såg helt vanliga ut igen.
Jag vet inte varför men jag rös över hela ryggen.

Två noveller till ska det bli, åtminstone en av dem ska handla om Skogsbingelskolan på något sätt.

