Säkert trolleri

18 Maj

a96df8f077083cd1_800x800arAnnika Norlin (Säkert) gör musiken till Som trolleri, Unga radioteaterns version av min bok med samma namn. Första avsnittet sänds 27 juli och medverkar gör bland annat Buster Isitt (från julkalendrarna Piratskattens hemlighet och Hotell Gyllene Knorren) och Claire Wikholm. Det är Buster här på bilden som Mikael samt Greta Hedin som Mona. Ska bli riktigt spännande att lyssna på, jag har inte hört någonting eller sett manus eller så.

Och så har jag fått en ny bok antagen! Jag har tidigare sagt att det inte blir fler Måns och Emma-böcker, men nu blir det en Emma och Måns-bok! Jag såg Thomas Hallings fina, nya samlingsvolym om Dennis, där alla fem böckerna om Dennis var samlade och ville gärna göra något liknande med Emma och Måns. Så kom jag på att jag kan berätta deras historia från Emmas perspektiv! Så alla scener med Måns och Emma är med igen, med exakt samma repliker, men med hennes funderingar. Scenerna utan Emma är borta, och nya (utan Måns) har tillkommit. Det är både en ny bok och en samlingsvolym, varje tidigare bok är ett kapitel här. Jag är väldigt glad att Lena Maria på Nypon gillade idén lika mycket som jag! Det gör att jag just nu har tio böcker antagna men ännu inte utgivna. Ett litet smakprov ur första kapitlet ”Så sjukt kär”.

Jag höll på att börja skratta. Det lät så roligt. Alma himlade med ögonen.
– Tack, sa jag.
– Kom nu, Emma, sa Alma.
Vi gick iväg. Jag såg mig om. Tittade på honom. Han tittade på mig.
– Han är ju inte klok, sa Alma.
– Kanske inte, sa jag.
Men han var fin. Väldigt fin.

