Och novellerna heter …

8 Apr

Nej, att jag ska flytta till Östersund var inte sant – men ni var några som gick på det på facebook … Förutom aprilskämt innebär april en del författarbesök och skrivande. Och vad skriver jag då? När idéerna hopar sig finns egentligen bara en sak att göra, och det är att bestämma sig för vilken ordning jag ska ta tag i dem. Mina 6-9-böcker får vänta lite, först på tur står novellsamlingen och en lättläst bok om Meja som vill börja med agility, men som saknar hund …

Arbetet med novellboken går framåt, sju noveller är klara och den åttonde är på gång. Titlarna hittills är:

På Skogsbingelskolan
• Copycat
• Kommer aldrig tillbaka
• Korsfarare (med i Monsterskolan, pocketen ni vet)
• Hon spökade för pappa (följde med e-boksversionen av Liksom helt magiskt)

Utanför Skogsbingelskolan
• Termos
• Pennan är mitt vapen
• Fast i Midgård

Tolv noveller ska det bli, precis som förra gången. Nu ska jag fortsätta med nummer åtta, om Mona …

