Jag har skrivit min sista bok

1 Apr

Melin_Mårten_2Jag har precis satt punkt för min senaste bok. Det blir också min sista.

Jag har nu under tolv år gett ut 46 böcker, nästa år kommer fyra till. Det blir femtio böcker. Och det räcker väl? När jag började hade jag klara idéer för vad jag ville göra. Poesi, romaner, noveller, serier. För yngre barn, för mellanåldern, för ungdomar. Femtio böcker skulle det bli.

Nu har jag skrivit alla! Det gick något fortare än vad jag tänkt mig, men det ser jag bara som positivt.

I höst kommer jag därför återgå till mitt gamla yrke som bibliotekarie. Jag har sökt och fått en tjänst på Östersunds stadsbibliotek (Vuxenavdelningen) dit jag och familjen flyttar i september. Det ska bli spännande, och jag ser även fram emot att återuppta mitt livslånga intresse för alpin utförsåkning. Det har ju varit lite si och så med det här nere i Skåne.

Tack till alla som läst mina böcker, tack till alla elever, lärare och bibliotekarier som jag träffat när jag gjort författarbesök runt om i Sverige.

Det här blir sista blogginlägget på ett tag, i höst återuppstår sidan men den kommer då handla om utförsåkning och livet som (nygammal) bibliotekarie.

Vi hörs då!

4 svar to “Jag har skrivit min sista bok”

  1. Anonym 01 april 2015 den 8:54 f m #

    April april va!

  2. Forfattarfar 01 april 2015 den 10:48 f m #

    Ser fram imot att hälsa på i Östersund. Tänk att få åka skidor igen. 1 april är ett bra datum tycker Forfattermor.

  3. Lotta 01 april 2015 den 11:42 f m #

    April april…
    Ses i Oskarshamn i höst…

  4. Mårten 01 april 2015 den 2:40 e m #

    Asch, på facebook var det i alla fall några som gick på det … 🙂

Kommentarer inaktiverade.

