Välskriven och naturlig

10 Mar

KramC1I ett inlägg på Romeo and Juliet skriver Carolina om Lite mer än en kram:
”Den här boken har jag lånat ut tillräckligt många gånger på högstadiet nu för att själv vilja ta reda på vad det egentligen är som är så spännande, nu förstår jag. — Men boken är inte bara fylld med sexuella upplevelser utan den kan även ligga till grund för en del diskussioner om just sexualitet, både den egna men även hur man framställer andra. — Det är verkligen en bok som tilltalar både tjejer och killar, det kan utlåningsstatistiken på biblioteket påvisa om inte annat. Jag tror att tjejerna tycker att det är spännande att se det hela ur en killes perspektiv samtidigt som killarna eventuellt kan känna igen sig i vissa tankar. Det är en bok som fyller ett viktigt syfte och det är bra att den finns. Boken är dessutom välskriven, känns alltigenom naturlig och ingenstans känns det pinsamt. Helt enkelt mycket bra skildringar av lust, kärlek och känslor.”

Annars inser jag att jag plötsligt sitter här med sex olika noveller, d v s hälften av en novellsamling. Idag ska jag börja på nästa.

