Copycat

6 Mar

I_MonsterskolanNYI tisdags när jag var med i teve hade jag nästan 1000 träffar på bloggen, helt galet! Idag är besöksantalet nere på lite mer sansade siffror. Men för er som är här kan jag berätta att jag är igång med en ny novell med titeln ”Copycat”. När jag korrläste nya pocketen om Monsterskolan igår såg jag att jag använt titeln som kapitelrubrik tidigare, men eftersom den här berättelsen handlar om Felicia och Isabella från Förvandlad kunde jag bara inte låta bli:

Först förstod jag inte alls vad som låg över mig och började vifta med armarna.
Det var en filt, det såg jag trots mörkret. Min mörkersyn är det ju liksom inget fel på, även som människa.
Jag måste ha svimmat när Isabella gjorde sitt hemliga experiment. Klart det inte fungerade! Hon var duktig på att kopiera saker och så, hade faktiskt blivit väldigt mycket bättre på det de senaste månaderna. Men att kopiera en människa, jag menar: hallå?

Ja, pocketen är på väg till tryck (kommer i maj) och det ska verkligen bli härligt att hålla den i handen. Allt extramaterial kom med – ny novell, serieutdrag, dikt och intervju – och jag tillät mig också att göra två små ändringar i de gamla böckerna också … Kanske kan bli en tävling när pocketen kommer, att hitta dem?

