512 sidor

3 Mar

Skärmavbild 2015-03-02 kl. 20.21.46Förra veckan blev jag intervjuad av SVT Kulturnyheterna om Lite mer än en kram och böckerna om Måns och Emma. Igår sändes inslaget, inte bara i Kulturnyheterna utan även i Rapport så det är nog ganska många som har sett det. Inte helt vanligt att barnböcker får ta plats i nyhetsprogram för vuxna! Om en halvtimma ska jag bli intervjuad av radions Kulturnytt också.

Idag sitter jag och korrläser bonusmaterialet till Monsterskolan, pocketen med de tre böckerna om Skogsbingelskolan. Det blir på 24 sidor så det känns roligt. Hela pocketen blir på 512 sidor! (Förra året köpte jag Sven Wernströms Trälarna i pocket, den är över 1000 sidor, och då är sista boken inte med.) En dikt som inte kom med i Pixis bok – förutom på framsidan – ska jag försöka trycka in på sista sidan:

tack till ditt hjärta
att det sluter sig omkring
likt en kram

tack för ditt hjärta
det värmer mig
trots att det sitter kvar i dig

2 svar to “512 sidor”

  1. Anonym 10 mars 2015 den 3:15 e m #

    Bra! Det är så många nior i vår skola som frågar efter 50 Shades of Gray så nu ska jag besöka en klass och prata om sex i barn- och ungdomsböcker och visa att det finns bra böcker i deras mognadsnivå. Jag kommer att starta med att visa SVT:s reportage. 🙂
    /Andreas, skolbibliotekarie

Kommentarer inaktiverade.

