Nytt år, ny novell, nya böcker

8 Jan

1420627090678Nytt år, nya projekt. Idag har jag skrivit klart en novell som jag började på förra veckan:

”Jag visste inte”, sa jag istället.
”Nej, du gjorde ju inte det. Men det finns ett annat sätt att få åtminstone en önskning att gå i uppfyllelse.”
”Vad menar du?”
”Enkelt”, sa hon. ”Jag biter dig lite lagom mycket. Då blir du också en vampyr. Sedan biter du dem lite mer och då dör de.”
Jag tittade förfärat på henne.
”Bita mig?”
Hon nickade.

Kanske är ”Med pennan som vapen” början på en ny novellsamling? Jag hoppas det.

Den här månaden kommer annars två nya böcker, Spökbegravning för de lite yngre som jag visat tidigare, och Men jag är kär i henne för de lite äldre. Omslaget till den sistnämnda har Lisa Zachrisson gjort. Det är fint som vanligt! Båda böckerna är på Nypon förlag.

