Årets sista antagningsbesked

16 Dec

Bodobodofiloo-246x300Varulvsspaning! är antagen av Nypon förlag, det är fjärde boken om Vanja och Livia som först dök upp i Vampyrjakt! tidigare i år. Himla roligt, tycker jag! Även en femte bok om de orädda tjejerna har så smått börjat ta form i mitt huvud. Johanna Kristiansson illustrerar böckerna och det är jag verkligen glad över. Varulvsspaningen kommer i januari 2016 tror jag.

En bok som kommer redan nästa år i april är Bodo Bodo Filoo, en antologi med text och bild av Svenska barnboksakademins ledamöter, gamla som nya. Allt material är nytt och mina två bidrag illustreras av två av Sveriges främsta barnboksillustratörer. Men vilka de är berättar jag inte riktigt ännu. Lilla Piratförlaget ger ut. Jag ska, som jag tidigare berättat, även vara med i en antologi för lågstadiet på Rabén & Sjögren nästa år. Det är kul med antologier! Särskilt när jag är med i dem …

