Mycket mer än en puss … och Kram

28 Nov

kramIdag har jag skickat iväg en redigerad version av Mycket mer än en puss till Rabén & Sjögren, uppföljaren till Lite mer än en kram som kom för några månader sedan. Det är inte supermycket ändrat sedan den första versionen som jag skickade in i augusti, men efter några mycket användbara kommentarer från Cecilia och Cina på förlaget har manuset skärpt till sig en hel del, tycker jag. Meningen är att boken ska komma i augusti 2015. Berättelsens jag är Isa, som är med i bakgrunden i första boken.

Passande nog trillade ett exemplar av Hans-Eric Hellbergs Kram ner på hallgolvet någon timme efter manuset gick iväg. Ett tjusigt, till synes oläst exemplar av förstaupplagan (trettonde-sextonde tusendet) som jag hittade på Tradera. ”Jag var rädd i sex månader för att skriva Kram” säger Hans-Eric på bokens baksida. Där ser man.

 

 

Ett svar to “Mycket mer än en puss … och Kram”

  1. ingerun 30 november 2014 den 9:22 f m #

    Jag undrade just om det skulle komma en sådan(fast jag trodde ”Lite mer än…” 🙂

Kommentarer inaktiverade.

