En av genrens stora

19 Nov

vilaserI väntan på den stora intervjun med mig i Vi Läser (jag kan tänka mig att vara på omslaget, i alla fall om jag får betalt) skriver Lotta Olsson så här fint om mig i nämnda tidning: ”Med Liksom helt magiskt befäster Mårten Melin sin ställning som en av genrens stora.” Där är till och med en liten bild i marginalen. Tack för tipset, Cecilia och Emilia! Den satt fint så här i väntan på en endaste liten recension av Lite mer än en kram … som förresten en femteklass i Karlskoga (där jag är på författarbesök den här veckan) har haft som högläsning! Eleverna hade tyckt mycket om den och det hade visst blivit bra diskussioner efteråt. Flera elever jag träffat i andra klasser har sagt att de gillade boken och har spetsat öronen när de hört att det kommer en tvåa nästa år. En kille sa att Lite mer än en kram var den bästa bok han läst! (Det ryktas att en recension i en av landets största dagstidningar är på gång.)

Inte_vara_utan_C1Karin på Boktugg  tycker Inte vara utan är mer än läsvärd och tillägger: ”Mårten Melin lyckas på några få sidor berätta en alldeles underbar kärlekshistoria, som även innehåller en hel del sex. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att jag blev ganska positivt överraskad av slutet.”

Det blir tre böcker till om Max under 2015-2016, på Nypon förlag.

