Plats 72 bland de mest utlånade

2 Okt

KramC1Igår kväll deltog jag i ett samtal om sex i barnböcker på Svenska barnboksinstitutet. Barnboksakademin var med och arrangerade, och förutom jag var också underbara Moni Nilsson med, liksom förläggare Karin Lemon från BonnierCarlsen. Johan Unenge ledde samtalet och ställde en del fiffiga frågor. Hela samtalet spelades in och kommer att ligga på SBI:s webbsida inom kort. Jag förstod det som att Karin bland annat var kritisk till hur Amanda blev behandlad i slutet av Lite mer än en kram, och jag kunde bara hålla med om att hon blir illa behandlad, men det är så verkligheten ofta ser ut och det är ändå den jag vill beskriva.

Häromdagen släpptes också Topp 200-listan över Sveriges mest utlånade författare och jag ligger på plats 72. Det är helt tack vare Sveriges skol- och folkbibliotekarier som ser till att böckerna lever vidare och når sina läsare. Så varmt tack till er!

2 svar to “Plats 72 bland de mest utlånade”

  1. Anna Hansson 05 oktober 2014 den 3:20 e m #

    Grattis till platsen på listan! 🙂

    • Mårten 05 oktober 2014 den 8:39 e m #

      Tack, Anna! Det känns förstås roligt.

Kommentarer inaktiverade.

