Tack Göteborg

26 Sep

pino_alessandraNu tackar jag Bok & bibliotek i Göteborg för den här gången. Så mycket trevliga människor jag träffat, så snälla saker jag hört om mina böcker! Kollegor, bibliotekarier, förlagsarbetare, nya ansikten och gamla, tack för en fin mässa!

Idag hade jag ett trevligt samtal med Alessandra Albertari och hennes kollega Dino Costa från översättargruppen RAIDHO (bilden). De har på egen bevåg översatt min bok Liksom helt magiskt till italienska och letar nu förlag till boken.

Annars var seminariet kring Lite mer än en kram roligast rent jobbmässigt. Det var välbesökt och det blev ett bra samtal med min förläggare Cecilia Nilson. Tråkigast var nog att lyssna på radioprogrammet Kritiken i P1 (sista tio minuterna ungefär), och diskussionen om Lite mer än en kram och Christina Wahldéns Villig. När jag lyssnar på programmet igen säger faktiskt Sara Kadefors ”Jag tyckte om att läsa den” om min bok, men det vet jag inte om det låter som att hon verkligen gjorde …

Sista punkten idag var en för SVT Forum inspelad paneldebatt. Jag visste att Dilsa Demirbag-Sten skulle vara med, men när jag plötsligt står öga mot öga med Horace Engdahl i sminklogen blev jag lite överraskad, minst sagt. Jag vet inte hur resultatet blev, men jag trivs nog ändå bäst när jag pratar med en person i taget, eller ensam.

radioapanOch så såg jag den här apigt fina filuren i vimlet. Bara en sådan sak!

