Första gången och sista

3 Jul

Inte_vara_utan_C1Nästa månad kommer den tredje boken om Max, Inte vara utan. Fast egentligen är det bok nummer sex, eftersom det ska komma tre böcker till om Max som utspelar sig före Trasig, Unga poeters sällskap och Inte vara utan. Bok nummer ett och två, Men jag är kär i henne och Inte riktigt kär är antagna. Idag har jag skrivit på Första gången. Där får Max sitt blåa hår och sina kängor som han har i Trasig:

Maja häller upp mer kaffe.
– Jag har tänkt på en sak, säger hon.
– Vadå?
– Du skulle passa i blått hår.
Jag ler.
– Jag har färg så det räcker till dig också, säger hon. Vad säger du?
Jag slutar le. Pappa kommer skita på sig. Jag dricker lite kaffe.
– Vi gör det, säger jag sedan.

Så här är det alltså tänkt att utgivningen ska se ut:

Men jag är kär i henne (Nypon, våren 2015)
Inte riktigt kär
(Nypon, hösten 2015)
Första gången
(Nypon, våren 2016)
Trasig
(Hegas, hösten 2011)
Unga poeters sällskap
(Hegas, våren 2013)
Inte vara utan (Nypon, hösten 2014)

